Gwałtowny postęp w przemyśle sprawił, iż potrzebne stały się modyfikacje w koncepcjach zarządzania firmami oraz ich pracownikami. Lean management to jedna z takich planów. Jej celem jest zmaksymalizowanie efektywności czynności produkcyjnych w konkretnym przedsiębiorstwie. Jak nietrudno można zgadnąć, koncepcja ta ma swoje korzenie w Japonii, często odwołującej się do szeroko pojętego minimalizmu. Prekursorem tej metody była marka Toyota. W ramach Lean management mamy do czynienia z ograniczeniem do minimum jakichkolwiek czynności podejmowanych podczas produkcji, a przy tym całkowicie niekoniecznych. plakaty lean Najważniejszym zadaniem „szczupłego zarządzania” jest więc zmniejszenie marnotrawstwa zarówno w aspekcie siły roboczej jak i wykorzystywanych surowców. Zastosowanie metod lean management daje szansę uzyskania takich rezultatów, jak wzrost produktywności oraz jakości wyrobów. Także stosunki między pracownikami w przedsiębiorstwie zwykle ulegają poprawie. Ma to związek z lepszą komunikacją. Co ciekawe techniki z zakresu lean management mogą być wykorzystywane w każdym zakładzie, wszystko jedno z jakiej gałęzi przemysłu bądź usług oraz jakiej rozmiarów. To, co jest priorytetem to zdolność dokonania weryfikacji, które czynności nie przynoszą korzyści dla firmy.